20 Mayıs 2012 Pazar

CHP ANAYASA KOMİSYONU'NDAN ÇEKİLMELİ, BU HUKUK DIŞILIĞA ORTAK OLMAMALIDIR




Tüm anayasalar kendilerinin nasıl değiştirileceğini veya anayasayı tümden değiştirme yetkisi parlamentolara tanınmışsa bunun nasıl yapılacağını düzenlerler.
Osmanlı imparatorluğundan sonra gelen dönem içinde dört anayasamız oldu. Bunlar:1921 Anayasa’ sı kurtuluş savaşı devam ederken, bir kısım kendini bilmezlerin diktatör diye nitelediği Atatürk’ün harbi yönetirken uyguladığı anayasadır.
1924 Anayasa’ sı Cumhuriyetin ilanından sonra , devleti kuranların yaptığı, yani kurucu iradenin, kendisini sınırlayacak hiçbir yasal ve siyasi gücün bulunmadığı bir dönemde, sınırsız bir yetki kullanılarak yaptığı bir anayasadır. 
1961 ve 1982 Anayasaları da, 1960 ve 1980 İhtifallerinden sonra, askeri müdahale ile iktidarı eline geçiren askeri güçler, önce kendilerini sınırlayan anayasalarla bağlı olmadıklarını ilan etmişler; onları da bu  anayasalara uymağa zorlayacak  bir gücünde  olmaması nedeniyle, KURDUKLARI KURUCU MECLİSLER TARAFINDAN YAPILMIŞLARDIR.
Yani bütün bu anayasalarımız, rejim değişikliği, devrim ve hükümet darbesi gibi, yeni bir  KURUCU İRADENİN ORTAYA ÇIKMASINDAN SONRA yapılmışlardır.
Bu anayasalarımızın hiç birisinde, Anayasa’nın tümden değiştirilmesinin hangi kurallara göre yapılacağı hüküm altına alınmamıştır.
Bu nedenle, bugün ülkemizde TBMM Başkanlığında yapılan “YENİ BİR ANAYASA” yapma çalışması, yürürlükteki anayasamıza göre HUKUKEN MÜMKÜN DEĞİLDİR.
Halen yürürlükte olan Anayasa’ da, ancak değişiklikler yapılabilir.
Bu değişiklikler yapılırken de, değiştirilmesi teklif dahi edilemeyecek ilk üç maddede en ufak bir değişiklik yapılamayacağı gibi, Anayasa Mahkememizin istikrar bulmuş kararlarına göre de, bu maddelerin içini boşaltacak, uygulanamaz hale getirilecek şekilde diğer anayasa maddelerinde de  değişiklikler yapılamaz.
Yürürlükteki Anayasa’nın değiştirilmesi istenen maddeleri var ise, sadece bu değişiklikler yapılabilinir.
Nitekim mevcut Anayasa’ da nasıl değişiklikler yapılacağı düzenlenmiş, ancak YENİ BİR ANAYASA’ nın nasıl yapılacağı düzenlenmemiştir. O nedenle şimdi TBMM Başkanı’nın Başkanlığında yapılan çalışma için kullanılan  “ YENİ ANAYASA” tabiri dahi yanlış bir söylemdir.
Aslında Türkiyenin en önemli sorunu iş ve aş sorunudur. Yurttaşlara yönlendirici olmadan objektif bir yaklaşımla “Türkiye’ nin en önemli sorunları nedir diye ” sorsak alınacak yanıt  en başta İŞSİZLİK ondan sonra da TERÖR olur.
  “YENİ ANAYASA” diyecek olanlar çok az sayıda AKP ve özerklik peşinde koşan BDP militanları olurlar.
1982 Anayasa’ sı elbette özgürlükçü bir anlayışın ürünü değildir. Ancak bugüne değin üçte birinden fazlası  değiştiği için bugün ilk yapıldığı günden çok  farklı bir Anayasa olmasına rağmen elbette halende değişmesi gereken maddeleri vardır.
En basitinden memurlara göstermelik değil grev hakkını da  tanıyan  bir  toplu sözleşme  düzenine ihtiyaç vardır.
 Ama AKP’nin böyle bir düşüncesi yoktur. Zira bu demokratik bir haktır. Totaliter bir rejimin özlemcisi olan AKP’nin böyle bir düşüncesi olamaz.
 Anayasa’ ın değiştirilmez, değiştirilmesi teklif dahi edilemez maddeleri ortada dururken “Yeni Bir Anayasa Yapacağız” iddiası ise ANAYASA’ YI İHLAL SUÇUNU OLUŞTURUR.
Zira, hiç kimse Anayasa ile  kendisine verilmemiş bir hakkı kullanamaz. İşte TBMM’de  Meclis Başkanı’nın Başkanlığında kurulmuş bulunan komisyon ve bu komisyonun faaliyetlerine göz yumanlar, Anayasa’nın kendilerine vermediği bir yetkiyi kullanmaktadırlar.
Cumhuriyet Halk Partisi’ nin komisyonda görev alması ne hukuken nede siyaseten doğru değildir.Anayasayı ihlal suçuna iştiraktir.CHP BU KOMİSYONDAN ÇEKİLEREK ANAYASAYI İHLAL ANLAMINA GELEN BİR UYGULAMANIN ORTAĞI OLMAMALIDIR.CHP